تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/14 - 08:43
کد خبر: 498157

نگاهی بر برهم خوردن بازی تحریم انتخابات؛

شکست پروژه کاهش مشارکت/ حضور ۲۵ میلیونی مردم در انتخابات مجلس

شکست پروژه کاهش مشارکت/ حضور ۲۵ میلیونی مردم در انتخابات مجلس

در حالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه‌جانبه انتخابات ۱۴۰۲ شکل گرفته بود و علی‌رغم آنکه برخی گروه‌ها و اشخاص در داخل نیز تلویحاً با آن همراهی کردند، اما آمارها از مشارکت حدود ۲۵میلیونی در این انتخابات حکایت و از شکست قطعی این کمپین دارد.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که ایران خود را آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا می‌کرد، دشمن نیز در تلاش بود تا از وقع چنین اتفاقی جلوگیری کند. نگاهی به شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان و رسانه‌های فضای مجازی جبهه دشمن این ادعا را اثبات می‌کند.

حتی با دروغ پردازی‌های همیشگی خود سعی کردند تا درصد مشارکت واقعی را هم پایین نشان دهند در حالی که بیش از 40 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند، اما رسانه‌های غربی میزان مشارکت را 27 درصد اعلام کردند که یک دروغ بزرگ است.

با وجودی که مردم نسبت به شرایط موجود گلایه دارند، و عده‌ای نیز تحت تأثیر رسانه‌های ضد ایران در انتخابات شرکت نکردند، اما باز هم مشارکت نسبت به فضاسازی‌ها و سیاه نمایی‌ها قابل قبول و توجه بود. هرچند نمی‌توان آن را یک مشارکت گسترده دانست، اما یک شکست سنگین هم نمی‌توان قلمداد کرد، چرا که بسیاری از عوامل دست به دست هم داده بودند تا مشارکت به زیر 20 درصد برسد که مردم این اجازه را ندادند تا دشمن به اهداف خود دست یابد.

خیال تحریم همه‌جانبه انتخابات

در حالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه‌جانبه انتخابات 1402 شکل گرفته بود و علی‌رغم آنکه برخی گروه‌ها و اشخاص در داخل نیز تلویحاً با آن همراهی کردند، اما آمارها از مشارکت حدود 25میلیونی در این انتخابات حکایت و از شکست قطعی این کمپین دارد.

این کمپین مدعی بود که مشارکت در انتخابات ایران بسیار پایین خواهد بود، اما مشارکتی نزدیک با انتخابات 1398، آن هم بعد از یک جنگ روانی تمام‌عیار علیه ملت ایران در سال 1401 نشان داد که اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضدایران باشد. مردم علی‌رغم گله‌مندی‌های به‌جای اقتصادی، مشارکتی را رقم زدند که دشمن نتوانست به اهداف خود برسد، به ویژه در بسیاری از شهرستان‌ها آمار مشارکت بالای 50 درصد بود و حتی در استان کهگیلویه و بویر احمد شاهد مشارکت بالای 70 درصد بودیم.

البته طبیعی است برخی برای نشان دادن اعتراض خود پای صندوق رأی حاضر نشوند، اما آنهایی که رأی ندادند همسو و همگام دشمنان نیستند و اگر دشمن بخواهد تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد، همان‌ها پای کار خواهند آمد و پای کشور و انقلاب خواهند ایستاد. البته که مجلس آینده که خرداد ماه سال 1403 کار خود را آغاز خواهد کرد برای جبران ضعف‌های گذشته مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top